lauantai 13. joulukuuta 2014

Valtava maailma kutsuu mua, mun on nähtävä tehtävä kaikki heti ja nyt.

Mulla on niin huono omatunto ko en ole taas kirjottanu melkein viikkoon! Nyt tullee tosi kuvapainotteinen postaus, koska viime viikko on ollu semmosta hullunmyllyä etten voi alkaa pitkästi kirjottelleen! 


Miepä alotan viime perjantaista. Elikkä mentiin perjantaina luistelemaan meän koulun vaihtariporukalla(ja tietenki meän äiti Teresa Kyra). Oli kyllä aivan huippua viettää aikaa porukalla, vaikka kolme meän koulun vaihtaria ei päässykkään tulemaan. 

Mie, Kyra, Sam(Slovakia), Oscar(Espanja), Benedikte(Tanska), Radik(Ukraina) ja Einar(Norja)



Einar, mie, Sam, Benedikte, Kyra, Oscar ja Radik.

Lauantaina sitte menin heti aamu 10:ltä auttaan yhen rotarymiehen vaimoa. Me koristeltiin joulukuusta, katottiin Yle Areenasta linnanjuhlia ja käytiin vähän harkkaamassa pihhaa. Samana iltana oli sitte minun klubin pikkujoulut, jossa olin kans auttamassa. Minun klubi siis auttaa minua kerräämään rahhaa minun Hawaijin reissua varten. Pääsin siis musikaaliin eli lennän sinne päivän muita jäljessä.



Jos en ole muistanu jo mainita niin host perhe tilasi Alaskasta asti poronlihaa, että sain tehä niile päivällisen itsenäisyyspäivän kunniaksi. Tein sitte käristyksen ja muusin sunnuntaina ja kuten kuvasta näkkyyki, niin oli niin hoppu syömään, että unohtu ottaa kuva siinä vaiheessa ko annos oli vielä nätin näkönen! 


Alkuviikosta ei siis tapahtu sen kummempaa, mutta keskiviikko oliki sitte aktiviteettejä täynnä. Mulla on siis tässä jaksossa ollu seinäkiipeilyä, joten keskiviikkona lähettiin ekan oppitunnin jälkeen Colorado Springseille(70km etelään), jossa mentiin siis semmoseen valtavaan kiipeily paikkaan. Sielä siis vietettiin luokan kans koko loppu koulupäivä! 




Illala oli sitte meän kuoron joulukonsertti, jota olinki oottanu ko kuuta nousevaa. Minun kuoro oli ekassa konsertissa ja meilä meni kyllä omasta mielestä tosi hyvin. Mulla oli 2 soolo ossaa ja olin kyllä tyytyväinen ommaan ja koko kuoron esitykseen. Tämä oli siis viiminen konsertti tämän kuoron kans ko se ei jatku ennää joulun jälkeen, joten oli vähän haikeat tunnelmat, mutta se toi oikeastaan vielä vähän lissää energiaa kaikile. Mie jo luulin, että en voi jatkaa kuoroa ens jaksossa, mutta onneksi niilä oliki semmonen sekakuoro kurssi niin pääsen sitte siihen! 






Torstaina koulun jälkeen tulin kotia ja laitoin itteni valmiiksi illan änäri peliin. Sam:n host sisko ja sen poikakaveri oli luvannu käyttää Sam:ä Nhl-pelissä ja mie sitte tieten ujutin itteni samaan autoon. 5 maissa host äiti heitti minun yhteen ravintolaan, jossa käytiin ensin syömässä ja sitte lähettiin ajeleen Denveriin. Avalanche pelasi Winnipeg Jets:ä vastaan ja näimpä muutaman Winnipeg fanin sielä joila oli Selänteen fanipaita! Oli aivan hullun jännä peli ja tuohon peliin kyllä sisälty kaikki mitä jääkiekko peliin voi vain sisältyä. Kavennus paria minuuttia ennen pelin loppua, jatkoaika, rankkarit, tappelu ja muutenki niitten peli oli tosi vauhikasta. Nyt on siis virallisesti käyty ensimmäisessä oikeassa Nhl-ottelussa, mutta mie takaan ja alleviivaan, että tuo ei ollu kyllä viiminen! Pakko ainaski päästä kattoon Avalanche-Minnesota peli helmikuussa! 




Tänään koomailin koulussa kokopäivän ko torstai-perjantai välisenä yönä jäi yöunet vähän vähile. Koulun jälkeen mentiin kuiten Kyran, Daniellan ja Sam:n kans Park Meadows:iin shoppaileen vähän joululahjoja ja pakko myöntää että mie en kyllä vieläkään löytäny kunnon joululahjoja, mutta noh hyvinhän tässä on vielä aikaa... 



ONLY IN COLORADO.


Ja vielä näin loppuun. Tiättäkö mistä tietää ettei tunnu yhtään joululta? No miepä kerron. SIITÄ, ETTÄ YLISAUKKO-OJAN JUULIANNA EI MUISTA AUKASTA JOULUKALENTERIN LUUKKUJA!(ja Annukka, Mirella ja kumppanit jos nyt luetta tämän niin saatta kyllä olla aivan aiheesta huolestuneita!)Hyvän tähen mie järkytyin tästä itekki. Mutta ei sitä vain voi uskoa, että on joulukuu ko joka ainoa päivä aurinko porottaa pilvettömältä taivaalta ja mittari näyttää 18 astetta. Tuntuu niin teennäiseltä laulaa joululauluja ja kattoa ko pihat on täynnä joulurompetta ko tuntuu, että on syyskuu. Mutta toisaalta en halua asiasta valittaa, koska nyt ko ei tunnu joululta niin koti-ikäväki ymmärtää pysyä poissa ja hyvä niin!






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti